söndag 11 juli 2010

Svettigt i Varberg


Vi åkte till Varberg för att vara med på utställningen i Tvååker på lördagen. När vi ändå var i krokarna passade vi på att campa lite med Julia, Windsor och mattes familj. Och så badade vi en massa, svettades, grillade och tuggade på ben som Hagman skickat med.

Domaren på utställningen gillade inte mig och Hagman för att vi är off set. Jag fick fin kritik i övrigt men vi åkte ut med en trea pga kronorna. Ja ja, så tyckte han...
Vi stack direkt efter att vi var klara i ringen. Det var alldeles för varmt för att vara kvar och vi hittade ingen skugga så vi åkte och badade ännu mer. Stor eloge till Windsor som simmade för första gången:)

Som vanligt så var jag jätteduktig i ringen. Lugn och fin, bryr mig inte om de andra hanarna och är så försiktig när jag tar godis från matte. Även ifall vi inte hade någon framgång idag så berörs vi inte av det alls faktiskt. Matte och husse säger att de är så kära i mig så jag hade gärna fått ha snurriga kronor över hela kroppen och de hade inte brytt sig.
Blenda hängde vid ringsidan och hejade på. Coolare och lugnare hund är svår att hitta. Spelar ingen roll vad som hände runt omkring, hon bara ligger kvar och är hur soft som helst.

Nu ligger vi utslagna här hemma. Det har varit en varm dag med massa bad och häng i skuggan.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar