onsdag 18 augusti 2010

Tjoho!

Vi har hittat vår grej! Under en längre tid har vi tänkt gå på weight pulling och nu kom vi iväg. Så jäkla kul, bra träning och fokus på prestation istället för ytligt betraktande.
Jag drog med mig Windsor och Hagman som har varit pigga på det sen vi började prata om testa. Windsor han var supercool i sin svartrosa sele med döskallar. En av de mest framgångsrika hundarna som tävlar i weight pull är kines precis som han så Winsdor känner sig grymt sporrad säger han.

Idag blev det en timmes promenad i skogen med kedjor, kul att gå ett helt gäng med hundar i olika storlekar och raser. Jag tyckte att det var jätteroligt att dra precis som matte misstänkt. Jag började att dra 8 kg men efter ett tag så la vi på 3 kg till då vår ledare sa att jag klarar bra mycket mer. Så nästa gång kommer det bli tyngre:)
Efteråt blev det nedvarvning och stretch. Nu ser vi fram emot söndag när det är dags igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar