söndag 1 augusti 2010

Old Style Weekend

Jag tog med mig husse, matte, Blenda, Julia och Windsor och drog till Old Style Weekend i Backamo. Vi kollade på snygga bilar, sov i husvagnen, tittade på människorna när dom drack öl, badade och passade på att äta massa grejer vi hittade på marken.
Jag älskar att vara i husvagnen och har inga som helst problem att vara där medan husse och matte går och tittar på band som spelar. Nu var det extra mysigt efter som syrran och Windsor var med.

På lördagen tog matte med Blenda och mig till Väne-Ryr där hon hade bokat öppenklasspår till oss hos Malin. Jag gick först och tog spåret jättebra tills jag hamnade i ett grävlingsgryt. Efter det så fattar ju vem som helst att jag inte kunde släppa det. Jag gick tillbaka till spåret två gånger men föredrog ju såklart grytet. Domaren sa att det var tydligt att jag kan spåra (jo, jag tackar. Man är ju viltspårschampion:) men att jag hittade annat jag tyckte vara roligare. Jag förklarade för matte att det var roligare med grävlingar genom att gny, dra och tugga fradga så det var ju helt klart jag inte ville spåra. Matte sa att det där med att jag kan men gör annat jag tycker är roligare är jag i ett nötskal. Förstår inte alls vad hon menar. Jag gör ju alltid som hon säger...hmm...

Syrran däremot, hon spårade så lugnt och fint och fick en 1:a. Hon är lätt att läsa, tar alla vinklar perfekt och är så mjuk och fin. Domaren sa att hon kommer att bli en perfekt spårhund med träning. Älskade gostjej.

Efter spåret var vi helt slut och varma så det blev bad och sen sov vi som små grisar i husvagnen medan Windsor snodde vårt jätteben.




Vi vill också vara med

Vi är partydjur


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar