söndag 11 april 2010

Solig helg


Det har varit en härlig helg! I fredags hämtade vi Windsor på morgonen och han fick följa med matte och mig till kontoret. På eftermiddagen åkte vi ut till Pixie där hennes snälla matte Josefine hade lagt spår som jag och Hagman fick ta. Det var jätteroligt att spåra igen och jag gjorde bra ifrån mig. Kul att träna lite innan viltspårstävlingen 1 maj.

I går var vi på kalas hos mattes kusin och där fick Windsor och jag vaniljglass när människorna åt efterrätt. Och så var det två barn där som tappade massa god mat på golvet. Sweet!

Idag har jag träffat min nya kompis Egul. Han är en schäfer på fyra månader som bor hemma hos min dagmatte Christine. Han ska kanske jobba för försvaret när han blir stor men än så länge är han liten och busig. Jag visade honom min favoritlek där jag har en pinne och springer medan han jagar mig. Det är helt klart den bästa leken för det är aldrig nån som kommer ikapp mig.



Efter att vi träffat Egul så åkte vi till garaget och tog årets första åk i gammelbilen. Nu har husse och matte tagit ut sätena och rivit ner taket. Snart blir det nu matta, tak och klädsel på säten. Flott kommer det att bli. Jag älskar att åka i den där bilen och ser fram emot att ta turer i sommar.

Nu ska jag tugga lite på Windsor innan vi ska åka och hämta hans matte vid tåget. Hepp!

2 kommentarer:

  1. Hej! Ville tacka för hälsning och komplimang i Kitos gästbok :) Nero är ju också en riktig goding, rejält med rynkor och läppfläsk. Visst är det sött! Fast jag kan varna om att domare på utställning ofta inte gillar det alls :( Jag såg att Nero är efter Thanzi, och Thanzi är snygg som en hundgud, så han har att brås på. Fast hans söta huvud har han nog fått från mamma ;) Lycka till i framtiden! Camilla o Kito

    SvaraRadera
  2. Fina killarna! Blev inte så bra bilder med min kamera :P
    Dock fick sig Egul ett riktigt dopp igår tillsammans med Diva :)

    SvaraRadera