torsdag 16 april 2009

Legenden Hugo

Idag berättade min matte om Hugo. Han var en väldigt ståtlig ridgeback som husse och matte brukade passa när hans matte Josefine var bortrest. De älskade Hugo jättemycket och han är anledningen till att jag bor hos dom idag. Innan de lärde känna Hugo så tänkte de ta en omplaceringshund men han fick dem att bli förälskade i just ridgebacks.
Tyvärr gick Hugo bort i julas så jag hann aldrig träffa honom. Han dog på Gotland där han älskade att vara och är i dag saknad av många. Min husse säger att jag är hans mini-Hugo och när jag blir stor så hoppas jag att jag kommer att bli lika cool som honom.

Matte och en nyduschad Hugo

Viktor och Hugo på väg ut i skogen

Husse och Hugo gillade att ta låååååååååånga sovmornar tillsammans

Hugo älskade att vara i skogen och spana efter rådjur och harar. Han var en ledare och ständig beskyddare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar