torsdag 5 november 2009

Älskade Esmeralda

Vår älskade Esmeralda är sjuk. Hon har fått elakartad cancer och imorgon ska hon opereras. Förhoppningsvis så kan de bromsa cancern på så sätt men enligt veterinärerna som har tittat på henne så har antagligen det spridit sig så illa att hon inte kommer kunna bli frisk. Hon är tio år nu och är trots att hon är sjuk är hon som vanligt gosig blandat med tantgrining så hade det inte varit för att hon har en stor knöl vid svansen så hade man kunna tro att att allt var som vanligt.
Det kommer att bli så otroligt tomt om hon försvinner. Hon ligger vid mattes huvud varje natt och nu har vi blivit riktigt bra kompisar. Jag får nosa henne på magen och tvätta henne i öronen.
Matte är ledsen så jag pussar henne extra mycket och så är jag försiktig när jag hälsar på Esmeralda. Matte har sagt att hon kommer att ha en tratt när hon kommer hem från operationen så då måste jag vara extra försiktig med henne. Jag ska försöka hålla mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar